Eerste buitenles volwassenen groot succes!

Woensdag 20 mei ging ook de volwassenenles weer ‘live’ van start! Natuurlijk volgens alle richtlijnen voor sporten in het Corona-tijdperk. Onder leiding van Piet Lagerwaard trainden ca. 20 Aikidoka lekker buiten op het gras.

Zelfs op 1,5 meter afstand bleek er veel mogelijk met Aikido. Natuurlijk deden we solo-oefeningen als warming-up, torifune, en rollen (wel wat harder dan op de mat!). Maar ook partnerwerk met met behulp van jo (stok) en bokken (houten zwaard) bleek ondanks beperkingen verrassend goed te doen.

Aikido is een contactsport, en de uitdaging is nu om dat contact ook op afstand uit te oefenen. De principes van het Aikido zijn daarbij leidend: ontspanning, balans, centrum. Zoals Piet zei: “de fles is half leeg of half vol. We kiezen nu voor de volle helft en zetten ons in om Aikido in Coronatijd verder te ontwikkelen”.

De lessen gaan na deze start dus door: op woensdagen van 19:45 tot 20:45 uur, achter de gymzaal Nicolaas Maesstraat 6.