Project Body-Mind-Fit 55+ met succes afgerond

De laatste cursus Valtraining en Weerbaarheid 55+ is met succes afgerond op 13 november 2020. Hiermee kwam het project ‘Body-Mind-Fit met Aikido 55+ in Arnhem’ ten einde. In totaal heeft de Aikido Stichting Arnhem 20 cursussen gedraaid met ouderen in verschillende Arnhemse wijken. Deelnemers konden zich in iedere cursus 10 weken lang trainen in valpreventie, valtechnieken, en weerbaarheid op basis van aikido. De formule bleek succesvol: veel cursisten werden na afloop lid van het Senioren-Aikido van de Aikidostichting. Deze speciale lesuur voor 55+ers is opgezet om het geleerde in de cursussen te borgen in aangepaste aikidotraining op permanente basis. Ook zijn enkelen doorgestroomd naar Tai Chi en Qi Gong. Tijdens de lockdown in het voorjaar moest het project sluiten, maar dankzij de medewerking van de subsidiegever (ZonMw) konden we dit in het najaar inhalen. In de tweede lockdown kon de cursus in aangepaste vorm wel doorgaan, door meerdere lessen te geven van 2 personen na elkaar. Dank aan ZonMw, de Gemeente Arnhem, SWOA,  en alle andere samenwerkingspartners voor deze steun aan de Arnhemse 55-plussers!